29. 8. 2014

Mrkvovo-ananásové bezlepkové muffiny

Kvôli rôznym zdravotným ťažkostiam mi bolo odporučené vysadiť lepok a cukor (biely rafinovaný). Dnes je však sviatok, tak som si povedala, že skúsim upiecť nejakú dobrotu. A, podarilo sa.

Tento recept som si dovolila napriek sladkosti zaradiť medzi ťažkú refluxnú diétu, pomáha z neho hlavne mrkva. Nezabúdajte však na to, že ak sa prejete, aj tak vám bude zle.

Múku si nahraďte za vám vyhovujúcu. Ja som použila cícerovú, môže byť aj polohrubá, ak nevynechávate lepok, alebo paleo prívrženci môžu použiť nejakú orechovú.

Ingrediencie

  • 250g bezlepkovej múky
  • 150g xylitolu(cukru)
  • 4ks vajec
  • 1 konzerva ananásu(ak čerstvého, pridajte 100ml vody)
  • 2ks mrkvy
  • 100ml oleja
  • štvrtina vanilkového struku (alebo vanilkový cukor)
  • citrónová kôra
  • prášok do pečiva

Postup

Nastrúhajte mrkvu, ananás pomixujte na menšie kúsky. Z vanilkového struku vyberte kaviár. Všetko zmiešajte. Nalejte do muffinových foriem (iba do 2/3 výšky). Ak chcete prekvapiť jedákov, do niektorých muffinov v polke nalievania zmesy pridajte kocku čokolády :)

Pečte na 180°C 30 minút.

Výsledok

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára